Tips voor leraren
Zo maak je een goede pagina voor jouw cursus
De cursuspagina is dé plek waar jij toekomstige cursisten kunt laten zien en vertellen wat ze van jouw cursus, les of workshop kunnen verwachten - en waar ze direct kunnen boeken. Het is dan ook belangrijk dat je een goede eerste indruk maakt. En wij gaan je daarbij helpen!
Maar eerst: je profiel als leraar
Voordat we starten met jouw eerste cursus, les of workshop - of het aanpassen van jouw bestaande cursuspagina - heb je eerst een goede profielpagina nodig. Heb je die al? Lees dan snel verder. Heb je die nog niet? Lees dan hier de tips voor een goede profielpagina.
Heb je helemaal nog geen profiel? Meld je dan gratis aan en start met het maken van jouw eigen lerarenpagina op CourseSpots.
Terug naar de cursuspagina:
1. De titel
De titel heeft een belangrijke taak: de lezer nieuwsgierig maken om op jouw cursus te klikken, door te vertellen waar de cursus over gaat. En dat in een paar woorden. Dat is dus best een uitdaging. Maar, hier komen we samen wel uit.
Zorg vooral voor een korte, maar krachtige titel. Dus niet ‘Leer Spaans praten als de beste in een gezellige groep waarbij je in 10 weken al je eerste gesprek kunt voeren’, maar ‘Leer in 10 weken een compleet Spaans gesprek te voeren’. Of als je meer van de praktische kant bent: ‘10 weken Spaans voor beginners’. Kies vooral een omschrijving die bij jou past.
Het belangrijkste is dat de lezer in één oogopslag weet waar jouw cursus, les of workshop over gaat. De rest vertel je in de omschrijving én je laat in de omslagfoto al iets zien van de cursus.
2. Omslagfoto
De omslagfoto is de foto die aan de bovenkant van de cursuspagina wordt getoond. Hier heb je ruimte om iets van jouw cursus, les of workshop te laten zien. Gebruik dan ook een foto waar je cursisten ziet die bezig zijn met leren.
Vrolijke gezichten doen het altijd goed. En actiefoto’s ook. Zorg dus dat je mensen laat zien, die blij zijn dat ze iets nieuws aan het leren zijn, die trots zijn op het eindresultaat, of die juist heel geconcentreerd bezig zijn om iets moois te maken. En het is helemaal mooi als jij hier als leraar ook bij staat!
Omdat de omslagfoto vrij groot getoond wordt is de kwaliteit van de foto erg belangrijk: zorg dan ook voor een scherpe foto met heldere kleuren. En kijk bij het uploaden van jouw foto nog even goed of er geen belangrijk deel van de foto wegvalt door de uitsnede van de rechthoek.
3. De omschrijving van de cursus
Je hebt twee plekken om meer over de cursus, les of workshop te vertellen. De eerste plek gaat over de cursus in het algemeen, zoals ‘Spaans voor beginners’. De tweede plek gaat over de cursus die je daadwerkelijk boekt, zoals ‘Spaans voor beginners, zomer 2022’.
Zorg dat jouw tekst voor het algemene deel in ieder geval de volgende vragen beantwoord voor cursisten:
- Hoe is de cursus opgebouwd?
- Wat kan ik aan het eind van de cursus?
- Op welke manier wordt er lesgegeven?
- Welk niveau heb ik nodig om mee te kunnen doen?
- Moet ik zelf iets meenemen (zijn schilderspullen bijvoorbeeld aanwezig of moet de cursist zelf papier, penselen of verf meenemen)?
Voor het tweede deel gelden de volgende vragen die beantwoord moeten worden:
- Waar is de cursus?
- Hoe lang duurt de cursus?
- Zijn er nog bijzonderheden (denk aan groepsgrootte)?
Voor beide teksten geldt net als bij de titel: houd het kort maar krachtig. Gebruik dus actieve zinnen, dus niet: ‘Met de groep kunnen we vervolgens aan de slag gaan met het koken van de eerste Japanse gerechten’ maar: ‘Je kookt direct jouw eerste Japanse gerechten met de groep’.
En voeg na een aantal regels een witregel toe zodat je een nieuwe alinea start. Dit bevordert de leesbaarheid. Net zoals wij met deze alinea hebben gedaan 😊
4. Bonustip: de reviews
Wij vragen iedere cursist aan het eind van een les om een beoordeling te geven via de mail. Losse lessen krijgen 1 tot en met 5 sterren, en een hele cursus of workshop krijgt een geschreven beoordeling. Vertel jouw cursisten, deelnemers en leerlingen dat dit verzoek eraan komt, en leg uit dat een positieve review jou helpt om meer cursisten te bereiken. Daar kan niemand nee tegen zeggen, toch? 😊
Maak je klaar voor de boekingen!
Staat alles klaar? En heb je de cursus gepubliceerd via jouw dashboard? Dan is het nu wachten op de boekingen. Met de juiste teksten en foto’s - en natuurlijk de bezoekers die wij naar CourseSpots.nl trekken - moet dit goedkomen 😉
Deel daarnaast jouw cursus vooral ook via jouw eigen kanalen: social media, e-mail, flyers, mond-tot-mond reclame. En natuurlijk vooral veel plezier met lesgeven!
Ps. Kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder!